Vill du veta
mer om att hyra
företagslägenhet?

Ibland dyker det upp frågor. Det kan gälla lite av varje. Kvadratmeter, pris eller journummer. Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna om våra företagsbostäder och vi hoppas att det ska underlätta. Mejla eller slå en signal om du inte hittar svaret på just din fråga.

Vill du veta
mer om att hyra
företagslägenhet?

Ibland dyker det upp frågor. Det kan gälla lite av varje. Kvadratmeter, pris eller journummer. Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna om våra företagsbostäder och vi hoppas att det ska underlätta. Mejla eller slå en signal om du inte hittar svaret på just din fråga.

Servicen

Ja, en gång i veckan, inklusive byte av sängkläder och handdukar. Slutstädning ingår vid hyresperiodens slut och extra städning finns som tillval.
Det går bra att använda tvättstugan i korridoren. Du kan även mot en avgift få hjälp med din tvätt, strykning och vikning av kläder. Inlämning en gång i veckan. I hyran ingår alltid veckovis byte och tvätt av sängkläder och handdukar. Kemtvätt finns som tillval mot en extra avgift. Det gäller även lagning.

Lägenheterna

De varierar i storlek (23-35 kvm), men i övrigt är lägenheterna väldigt lika. De har ungefär samma planlösning, med identisk utrustning och service.
De är fräscha, moderna och mysigt inredda. Hör av dig till oss för att se mer bilder och planlösning.
De ligger på Malteholmsvägen 138 i Hässelby Strand, cirka en minuts promenad från Hässelby Strands centrum med bland annat T-bana och bussar.

Priserna varierar beroende på hur länge du stannar samt hur mycket service du vill inkludera i din vistelse. Lägenheten kan hyras per dygn (minst tre), vecka eller månad och priset blir lägre ju längre du hyr. Förskottsbetalning gäller. Hör av dig till oss så tar vi fram ett förslag som kan passa dig.

Våra kunder är vanligtvis registrerade företag som har kortare eller längre bostadsbehov till sin personal eller inhyra konsulter. I vissa fall kan även du som privatperson ha möjlighet att hyra lägenhet, hör av dig till oss så återkommer vi inom kort.

Fyll i vårt bokningsformulär som du hittar på den här sidan eller i vår meny . Det går även bra att ringa till oss på +46 (0)8-735 33 07 eller mejla till info@battreboende.se. Meddela särskilda önskemål. Vi återkommer inom kort med information om vad som är ledigt samt vad som behövs för att gå vidare med din bokning.
Vi önskar våra gäster varmt välkomna oavsett om de kommer ifrån när eller fjärran. Vi har lång erfarenhet av att bemöta människor med olika nationaliteter och personalen talar engelska, spanska, portugisiska, urdu och svenska. Den information som finns i lägenheterna är både på engelska och svenska.

Riktlinjer

Nej, rökning är inte tillåtet.
Det går fint! Tråkigt vore det ju annars.

Ja, i en del av våra lägenheter är det okej att ta med husdjur. Fråga vid bokning. För alla gäster som bor kortare än 30 dagar tar vi alltid ut en extra hundavgift. Kostnaden för små hundar är 395 kr och för stora hundar 795 kr och debiteras för varje utcheckning eller veckovis om du stannar längre än 8 dagar. När du bor med hund ska du ta väl hand om den samt följa vår husdjurspolicy;

-Anyone who has pets should ensure that this does not contaminate inside as well as outside the apartment or that the animal is noisy. You need to ensure that the pet doesn’t damage the apartment, common areas, or external grounds, not bite or scratch furniture and or walls.

– Your pet may not disturb other guests by barking, whining or howling.

-Your pet can not to be left alone inside the apartment.

-Complaints from other guests may cause that the guests with the accompanying dog needs to check out immediately. We have the right to charge any damage caused by the animal. Also a extra cleaning cost will be aplied.

Ja, det går bra! Lägenheten kan användas av flera personer, samtidigt eller under olika perioder. Vi hjälper gärna till med städning när det är dags för en ny person att flytta in, mot en avgift som vi kommer överens om.
Du hyr lägenheten i minst tre dagar och är välkommen att stanna i flera år, om du vill.
Det går bra! Du kan förlänga kontraktet så sent som en månad innan det löper ut.

Uppsägningstiden är 30 dagar.

Akut hjälp

Det bästa sättet är att fylla i vårt formulär för FELAMÄLAN men det går även bra att ringa 070-735 93 31 eller mejla till felanmalan@battreboende.se
Om du råkar du ut för ett akut problem efter kontorstid kan du ringa vår jourservice på 070-7359331. Där vi svarar dygnet runt! Notera att numret bara gäller för akuta problem som du snabbt behöver hjälp med, till exempel om du har blivit utelåst och behöver låssmed, eller om du har fått översvämning i badrummet.
Det händer att saker går sönder. Det är inte konstigare än så. Om du inte har varit direkt vårdslös så ersätter vi naturligtvis det som är trasigt. Gör en felanmälan genom att fylla i formuläret bredvid eller mejla till felanmalan@battreboende.se. Vi hjälper dig så snabbt vi kan! Om du har råkat ut för större och allvarligare fel kan du ringa vårt journummer dygnet runt på 070-735 93 31.